luni, 13 iunie 2011

Judecata

Imi reprezint persoana
In sala mea de judecata,
Unde asist cu neputiinta
La al meu proces.
Sunt vinovata sau nevinovata?
Ma gandesc...
Reprezint acuzarea.
Privesc cu nepasare cum sunt acuzata
Si, ca judecator al vietii mele sumbre
Incerc sa fiu impartiala.
Verdictul nu e stabilit.
In calitate de martor si jurat
Mai imi las timp de gandire,
Apoi aflandu-ma in sala,
Ca spectator ce sunt,
Petrec cu luare-aminte intamplari
Si ma agit ca par nevinovata.
Depun juramantul
Cu mana pe sfanta carte,
Aleg adevarul si zic:
- Nu m-am nascut pentru ca vreau,
Dar traiesc pentru ca m-am nascut.
Inca exist; nu e vina mea,
Dar imi asum raspunderea
Ca inca traiesc.
Imi amintesc fapte si vise,
Sunt vinovata de toate,
Dar gandesc ca-i nedreapta 
Judecata cand spune
C-am gresit ca traiesc. 


                                    Delia Munteanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu